SAFENED

Proactive gastvrije beveiliging

SAFENED - Proactive gastvrije beveiliging

Gastvrije beveiligers

Wat kunt u doen om de gastvrijheid bij uw beveiligingsmedewerkers te verhogen?

Gastvrijheid is in binnen onze branche een steeds belangrijker item. Dit artikel gaat dieper in op de invloed die u kunt uitoefenen op het service niveau van uw werknemers.

Een deel van de gastvrije uitstraling van een medewerker start bij de selectie, een empathisch vermogen is een voorbeeld van een karaktereigenschap die moeilijk is aan te leren. Maar constante gastvrijheid start in de kern van je organisatie. Net zoals duurzaamheid, is gastvrijheid een algeheel proces dat in elk onderdeel van je organisatie opgenomen dient te worden. Het is een visie. Medewerkers dienen positief gestimuleerd te worden om dat uit te stralen op de werkvloer.

De volgende 4 tips zijn voorbeelden die meehelpen om gastvrijheid te verhogen vanuit de backoffice:

Investeer in trainingen in plaats van de afdeling kwaliteitscontrole

Kwaliteitscontrole richt zich op de naleving van correcte documentatie en bijvoorbeeld ISO procedures. Een belangrijk aspect binnen de beveiliging. Wanneer u de nadruk hier teveel op legt kan het juist de kwaliteit van de dienstverlening verminderen. Documentatie lijkt dan belangrijker dan de inhoudelijke actie of pro-activiteit. U kunt dan beter investeren in trainingen die ervoor zorgen dat uw medewerkers, op alle gebieden verbeteren dan alleen maar op het naleven van procedures. Medewerkers zullen meer verantwoordelijkheid voelen en nemen. Trainingen moeten continue worden herhaald om medewerkers alert te houden.

Stel een inwerk programma op voor nieuwe medewerkers

Dit programma zal nieuwe medewerkers trainen op kwaliteit en service vanaf de eerste werkdag. Het programma moet medewerkers informatie geven over de werkzaamheden en de visie van het bedrijf. Afstemming vindt plaats op je eigen organisatie als die van de opdrachtgever. Geef voorbeelden van te verwachten situaties/scenario’s en een voorbeeld hoe deze op te lossen. Koppel een nieuwe medewerker aan een ervaren medewerker en creëer betrokkenheid door het geven van gemeende aandacht.

Maak medewerkers bewust van de 30/30 regel

Groet iedere gast, klant of medewerker binnen 30 stappen en binnen 30 seconden.

Aandacht voor deze regel zorgt voor een directe gastvrijheidsbeleving en het geeft uw medewerkers een concrete houvast. Daarnaast kunt u in trainingen mensen bewust maken van lichaamstaal en articulatie. Wanneer de locatie het niet toelaat om in “30 stappen of binnen seconden” in de buurt te zijn, probeer dan te letten op de snelst haalbare reactietijd.

Koppel acties van medewerkers aan uw bedrijfsprestatie model.

Geef medewerkers inzicht in hun acties met betrekking tot de klanttevredenheid. De koppeling van het individueel gedrag aan een groter geheel zorgt voor meer verantwoordelijkheidsbesef en verhoogt het bewustzijn. Het uitdelen van awards voor service en kwaliteit zorgt ervoor dat uw visie ook echt gaat leven onder de medewerkers.

Terug naar het overzicht

Reacties:

Er zijn nog geen reacties achtergelaten. Ben jij de eerste?


Plaats een reactie:

Naam:
Emailadres:
Bericht:
* Emailadres wordt niet getoond. Wil je een eigen afbeelding bij je reactie, meld je aan bij Gravatar.